Webinar Passend Onderwijs
Bekijk hieronder het webinar dat we hebben gehouden over passend onderwijs, en de rol die de MR en GMR hierin kan spelen. Onder de video staan alle vragen die behandeld worden.
Gestelde vragen
- 0:00 – introductie
1:49 | Video: Passend onderwijs in Friesland |
4:43 | Wie bepaalt hoe het geld voor passend onderwijs besteedt wordt? |
7:00 | Welke rol spelen jullie bij thuiszittende hoogbegaafde leerlingen en hoe lopen de lijnen dan? |
9:27 | Hoe gaat de samenwerking met de gemeente? |
11:41 | Valt dyslexie ook onder passend onderwijs? |
13:47 | Wanneer nemen wij als MR-lid contact op met het samenwerkingsverband? |
14:24 | Wanneer worden de gelden voor hoogbegaafdheid ingezet? |
14:51 | Hoe wordt passend onderwijs geregeld in het waddengebied? |
15:47 | Zie je resultaten met de samenwerking met de gemeente? |
17:38 | Video: Wat doet de OPR |
21:12 | Rosita over haar rol in de OPR |
23:17 | Wat voor stappen heeft de OPR de afgelopen tijd gezet? |
24:46 | Hoe loopt het proces voor het opstellen van een nieuw ondersteuningsplan? |
26:38 | Wat staat er in een ondersteuningsplan? |
28:13 | Hoe vaak moet een school zijn SOP vernieuwen? |
29:52 | Video: De rol van de MR en GMR bij passend onderwijs |
33:15 | Wat staat er in het SOP en waar moet je als MR- GMR-lid op letten? |
36:45 | Waar kan een school een kind niet in ondersteunen |
38:00 | Wat zijn de gevolgen voor het SOP als het ondersteuningsplan wordt vernieuwd? |
39:08 | Wat kan de MR/GMR bijdragen aan het vormgeven van het passend onderwijs? |
41:18 | Op welke wijze worden de middelen gemonitord? |
45:14 | Wie bepaalt of een leerling naar speciaal (basis) onderwijs mag? |
47:52 | Valt gedrag ook onder passend onderwijs? Of moeten leerlingen een aanduiding hebben? |
49:10 | Hoe kan je erachter komen wat de school doet met het geld voor passend onderwijs? |
50:45 | Wat mag ik als ouder verwachten van de school met betrekking tot passend onderwijs? |
52:39 | Heb je als MR ook recht op de inhoud van het SOP? |